Лекари објаснија која храна е најдобра за здравјето на мозокот и борбата против депресијата

Соодветната исхрана може да помогне во изградбата на мускулите, зајакнувањето на коските и заштитата на срцето, а храната исто така игра важна улога во менталното здравје.

– Ако храната за здравјето на мозокот ја направите дел од вашата исхрана, ќе ја изострите меморијата и ќе го спречите когнитивниот пад, но и ќе ја задржите депресијата подалеку – вели д-р Дру Ремзи, основач на Клиниката за храна за мозокот и автор на книгата „Eat to Beat Depression and Anxiety“ (Јадете за да ја победите депресијата и Анксиозност и анксиозност).

Најдобра храна за ова, вели тој, е зеленчукот, особено лиснатиот зеленчук и овошјето, особено бобинките, а потоа морската храна, ферментираната храна, јаткастите плодови, билките и темното чоколадо.

– Не мора да ги исфрлате омилените чипсови или никогаш повеќе да не јадете сладолед, но доколку ставите на располагање здрави грицки, веројатно ќе ги консумирате повеќе.

Чувајте ги јаткастите плодови при рака

„Тие се идеална комбинација на протеини, хранливи материи како витамин Е и масти погодни за мозокот“, вели Ремзи, а во една студија неодамна беа поврзани со подобри резултати на когнитивните тестови.“ Истото важи и за темното чоколадо, додава тој, кое е моќно средство за одржување на менталното здравје.

„Во една мала студија, редовните конзументи на темно чоколадо имале 70 отсто помали шанси да развијат депресија“, објасни тој.

Користете многу маслиново масло.

Екстра девственото маслиново масло обезбедува две хранливи материи кои му се потребни на вашиот мозок секој ден: здрави масти и полифеноли кои спречуваат воспаление на мозокот, вели д-р Реми.

Истурете го маслото, советува таа, во убаво керамичко или затемнето стаклено шише и чувајте го на кујнскиот пулт, подалеку од директна сончева светлина.

Одгледувајте свежи зачини и билки (дури и на прозорецот!)

Свежите билки како рузмарин, мајчина душица, жалфија и босилек исто така помагаат за здравјето на мозокот бидејќи содржат соединенија кои можат да го спречат оштетувањето на клетките, да спречат болести и да го промовираат здравото стареење.

„Исто така, може да ја направи попривлечна храната што го поттикнува мозокот, како што се зеленчукот и морските плодови“, вели Каролин Вилијамс, д-р, ко-домаќин на подкастот „Happy Eating“.

Одгледувањето на сопствени билки значи дека можете да жнеете онолку колку што ви треба, а тоа е убав и миризлив додаток во кујната.

Ако одгледувате само една билка, д-р Ремзи предлага рузмарин, кој може да помогне за подобрување на меморијата.

„Исечкајте го и посипете го на зеленчукот“, изјави тој за „Real Simple“.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

e