Министерот за образвание и наука Арбер Адеми, пак, рече дека не бива стручно образвоание без вклученост на бизнис заедницата зашто кадрите кои се продуцираат од средните стручни училишта се наменети за сотпанството, за пазарот на трудот, за бизнис заедницата и за општеството.
-Само така можеме да дадеме наш придонес кон целокупниот општествен економски напредок на државата. Без вклученост на бизнис заедницата тоа не можеме да го направиме. Среќен сум што во последниот период направивме добро партнерство со бизнис заедницата во смисла на конципирање на реформата поврзана со средното стручно образование, рече Адеми и додаде дека реформата за четиригодишното средно стручно образоване е направена со вклученост на бизнис заедницата во текот на целиот процес.
Заедно, додаде, нотиравме потреби за промени, креиравме план со активности и почнавме тоа да го спроведуваме.
-Денеска имаме целосно реформирано две, три и четири-годишно средно стручно образование во кое се применуваат современи модуларно дизјанирани наставни програми со фокус на практична обука на ученикот, односно учење преку работа кое овозможува најефикасно стекнување на практично применливи вештини затоа што се развиваат директно на работното место во компаниите. Во меѓувреме го прифативме и концептот на дуално образование кое долги години се применува во високоразвиените земји. Тој концепт постепено се шири иако е потребно забрзување на процесот, потенцира Адеми.
Образованието е еден од клучните фактори за развој на економијата и може да биде еден од главните лимитирачки фактори за развојот на нашата земја, поради што поскоро треба да се трансформира и да биде во функција на економијата, порача вицепремиерот за економски прашања Кочо Анѓушев во обраќање на конференцијата „Вклучување на приватниот сектор за квалитетно стручно образование на идната работна сила“, што се одржа денеска во Скопје.
Тој предложи средното образование да се потприра на три столба од кои првиот ќе биде гимназиското образовние во кое ќе одат 30 до 40 отсто од средношколците. Вториот средното стручно училиште за кое треба да се смени менталитетот дека е наменето за губитници и третиот дуалното образование кое треба да биде прилагодено на нашите потреби, бидејќи земјава, како што кажа, нема големи индустриски капацитети кои ќе спонзорираат паралелки наменети за нивни потреби. Во иднина, како што нагласи, ќе се вреднува дали некој има компатенции, бидејќи тоа може да го понуди на пазарот на трудот, а не какава диплома има.