Истражување: ВМРО-ДПМНЕ „хуманитарно” профитира од автопатот „Мајка Тереза”

Никола Груевски се откажа од изградба на парапетче околу Охрид, ама заедно со Миле Јанакиески успеаја со „жутите”, како што велат во 14–та бомба што пред две години ја обелодени Зоран Заев, да истуркаат зделка тешка 375 милиони евра за изградба на 57 километри автопат од Кичево до Охрид. Поради сериозни индиции дека асфалтот на автопатот во изградба крие мегапералница, СЈО пред една година отвори предистражна постапка, а пред два дена и истрага, во која се осомничени четворица поранешни високи функционери

Пишува
Стојанка МИТРЕСКА за ФОКУС

Како што поминуваа годините на владеењето на Груевски, кој ќе остане запаметен и по својата уникатна креативност, изразена во полн сјај во градителската сфера, така растеа и апетитите по баснословните провизии што сѐ уште се скриени во стиропорот на владината зграда, во цементот на проектот „Скопје 2014”, во асфалтната маса на патиштата во изградба.

Две години од првите чекори на преродбата, пролетта во 2008 година, Груевски на својот тим на седница, на тогашната влада му предлагаше да изградат парапетче од барем дваесетина сантиметри околу Охридско Езеро. Според генијалната замисла на тогашниот премиер, македонскиот туристички бисер ќе станеше море, а парапетчето ќе беше брана за песокот што требаше да се распостеле по охридските плажи, а најверојатно ќе се увезеше од Халкидики (тогаш и не толку популарен во владиниот тим).

– Мое лично убедување е дека Груевски речиси буквално сите проекти кои ги иницираше и реализираше имаа една примарна цел, а тоа е да добие политички поени кои ќе го одржат на власт. Јас никогаш лично не сум бил вклучен во ниту една комбинација во која се договарале тендери, и не можам да зборувам за тоа што не го знам. Но, со сигурност знам дека треба и мора да се направи длабока и темелна ревизија на сите тендери за кои постојат основани сомненија за криминал и корупција. Веројатно уште долго време ќе ги лекуваме грујостазите во општествените структури, во државниот сектор. Денес сведочиме на поединци исклучително блиски или, пак, дел од власта како што се на пример Сашо Мијалков и друштвото кои преку грујостазите создадоа енормни богатства во изминатата деценија. Ако новата власт не успее да ги истражи и поврзе наводите за криминали со незаконски создадените богатства во приватниот сектор на овие поединци тогаш ние не треба да се изненадиме ако истата болест ни (рецидивира) и се повтори пак сега во нов облик и со ново име, вели Владимир Лазаревик поранешен близок соработник на Груевски, кој всушност и ја откри на јавноста уникатната идеја за охридското парапетче.

За среќа, парапетчето не се изгради, Охрид не доби море, ама остана јанѕата, дека мора да се случи капитален проект во тој дел од земјава, да се раздвижи економијата, да се обезбеди побрза и побезбедна комуникација со македонскиот туристички центар кон кој води изабен асфалт прошаран со дупки. Идејата за парапетчето од 20 сантиметри, надградена и проширена прерасна во мега инфраструктурен проект кој отвори мега афера со сериозни индиции за постоење на мега пералница вградена во финансиската конструкција за изградбата на автопатот. Таква тешка дамка на големиот проект фрли 14–та „бомба” што пред две години ја обелодени Зоран Заев, лидерот на СДСМ, која содржеше прислушуван разговор помеѓу екс премиерот Груевски и Миле Јанакиески, поранешен министер за транспорт и врски. Скандалозниот разговор помеѓу Груевски и Јанакиески поттикна и акција на  Специјалното јавно обвинителство кое лани во април влезе во Јавното претпријатие за државни патишта, а излезе со нова истрага во која тврди дека Груевски, Јанакиески, Пешевски и поранешниот директор на јавното претпријатие Љупчо Георгиевски, во асфалтната маса на автопатиштата во изградба Миладиновци – Штип и Кичево – Охрид стопиле 155 милиони евра.

Случајот уште пред две години беше оквалификуван како најголем финансиски скандал на Балканот – Заев во времето предупреди дека за изградба на автопатот Кичево – Охрид биле наплатени 103 милиони евра повеќе од проценката што ја направила Агенцијата за патишта.

– Се работи, според сите индиции, за еден од најкрупните корупциски скандали во Македонија, но и пошироко, каде што во еден од разговорите од проектот „Вистината за Македонија” што го објави СДСМ јасно се слуша како екс премиерот Никола Груевски и екс министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески договараат провизија. СДСМ дава целосна поддршка на органите на државата кои го истражуваат овој случај да постапат според Уставот и законите и доколку се докаже како точна оваа информација прекршителите на законот да си ја сносат својата одговорност, вели Благој Бочварски, претседател на Комисијата за транспорт и врски на СДСМ.

Целата истражувачка сторија прочитајте ја тука

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

e