Во секоја изборна програма на ВМРО-ДПМНЕ во последните пет парламентарни изборни циклуси, владата ги бара гласовите на граѓаните преку промоција на нови проекти, со акцент на патната инфраструктура, односно со изградба на автопати, регионални и локални патишта. Секој од тие проекти е со точно и прецизно наведени рокови, динамика, начин на реализација и финансиска рамка. Но, дали ветувањата се исполнети?
Доволно е само да се отвори последната изборна програма позната под името „Реално“, распослана на повеќе од 500 страници, а предвидена за последните парламентарни избори што се одржаа на 11 декември, 2016 година. Во неа се издвојува доизградбата на започнатите три најголеми инфраструктурни проекти, автопатите Штип-Миладиновци, Демир Капија-Смоквица и Охрид-Кичево. Исто така, во програмата се наведува и дека владата планира да отпочне изградба на три нови автопати од Гостивар до Кичево, од Скопје до Блаце и од Требеништа до Струга.
Лидерот на ВМРО-ДПМНЕ, Никола Груевски во периодот додека беше премиер тврдеше дека со изградбата на овие три автопатски делници со вкупна должина од 132 километри и финансиска конструкција од 790 милиони евра се гради европската патна карта, со што и се овозможува на Македонија да се најде на централната позиција на Балканот. Според него, изградбата на само трите автопати претставува инвестиција од над една милијарда евра. Досегашната пракса покажува дека, од анализата на изборните програми може да се забележат големи разлики меѓу предизборните ветувања на партијата на власт и постизборната реалност.
Според досега предвиденото, од автопатите во првите неколку години од владеењето на ДПМНЕ се изгради само делницата од Коридорот 10, во должина од 7 километри автопат од Куманово до Табановце, а сѐ уште трае изградбата на последниот неизграден дел од овој коридор, потегот од Демир Капија до Смоквица.
За првпат, оваа автопатска делница на „дневен ред“ беше ставена пред 13 години, уште во далечната 2004 година, кога мандатарот Владо Бучковски, во своето прво обраќање пред пратениците тврдеше дека овој автопат, но во должина од 34 километри, ќе чини околу 150 милиони евра. Тоа беше прв, но и последен пат во неговата кратка премиерска кариера да се спомене оваа автопатска делница. Затоа, пак, овој автопат повторно стана актуелен во 2006 година, кога ВМРО-ДПМНЕ ја презеде власта, па проектот експресно се најде во партиската изборна програма.
Меѓутоа, партијата на власт одлучи да го смени проектот, односно трасата патот и да го заобиколи Валандово, а на тој начин автопатот стана пократок за шест километри, но затоа поскап за речиси 120 милиони евра. Зошто Владата избра толку висока понуда, со оглед на тоа дека во 2007 година, на владина седница беше презентирано дека автопатот ќе биде во должина од 26,8 километри и ќе чини 155 милиони евра, или за 100 милиони евра помалку!?
Целиот текст на Фокус прочитајте го тука