Генерацијата Z ги обединува луѓето родени помеѓу 1997 и 2012 година.
10 знаци за препознавање на генерацијата ZТие се првата вистински дигитална генерација – за нив нема тајни во интернетот, социјалните мрежи, мобилните технологии.
Епидемии, војни, економски кризи, технолошки скокови – генерацијата Z го искусила сето тоа пред да наполни 25 години.
Ова ги правеше различни, според некои, поинтровертни, според други – поангажирани, креативни и вешти во решавањето проблеми. Но, во исто време, понесигурни, анксиозни и постојано споредувајќи се со другите.
Студиите покажуваат дека тие постојано бараат рамнотежа помеѓу работата, личниот живот и одржливиот кариерен развој, но во исто време се соочуваат со висока финансиска несигурност – долговите, инфлацијата и неизвесноста на пазарот на трудот силно влијаат врз нивното потрошувачко однесување и професионалните преференции.
Националната статистика покажува сериозно зголемување на преваленцата на анксиозност и депресија, апатија – голем дел од нив не се занимаваат ниту со работа ниту со учење, нивната мотивација за социјална инклузија и стабилна кариера е ниска.
Што ги разликува?
1. Тие поминуваат значителен дел од денот онлајн, обично користејќи повеќе социјални мрежи одеднаш. Тие длабоко веруваат дека нивните постапки се важни бидејќи гледаат примери за ова онлајн.
2. Тие се навикнати брзо да примаат информации и да работат со повеќе стимули истовремено, што ги прави нетрпеливи.
3. Тие губат интерес и лесно се расејуваат. Претпочитаат брза и директна комуникација, кратки видеа и динамична средина. Склони се кон изолација кога се презаситени – едноставно исчезнуваат кога ќе „се наситат“.
4. Тие претпочитаат писмена и визуелна комуникација пред долги разговори лице в лице. Не можат да поднесат непотребно детални објаснувања и одговарање на прашања како „Зошто?“ и „Како?“. Тие одржуваат широк спектар на онлајн контакти, но мал број на многу блиски пријателства.
5. За разлика од миленијалците, кои се поидеалистички настроени, генерацијата Z е попрагматична генерација. Тие многу ја ценат практичноста, брзата реализација, финансиската стабилност. Тие сакаат да патуваат, но не и да емигрираат.
6. Тие претпочитаат јасни инструкции, специфични цели, искрени повратни информации и можност за брзо напредување во кариерата.
7. Тие имаат тешкотии да прифатат строга хиерархија и покажуваат поголема мотивација ако се оставени да работат со свое темпо.
8. Тие се исклучително критични кон маркетингот, институциите и авторитетите. Тие лесно препознаваат лажни информации и подобро реагираат на неформален тон и „вистински приказни“. Тие сакаат да проверуваат факти и да формираат свои мислења.
9. Тие се загрижени за теми како што се нееднаквоста, климата, правата на малцинствата, толеранцијата и прифаќањето на разликите. Тие се активно вклучени во каузи, социјални кампањи, онлајн дискусии. Тие се подготвени да бојкотираат производи што не ги исполнуваат нивните вредности – тие купуваат практично, купувајќи производи со висока етичка вредност.
10. Тие бараат безбедни простори – претпочитаат психолошки поддржувачко работно место, поставуваат јасни граници и избегнуваат (понекогаш буквално) токсични средини. Тие ја ценат слободата и можноста за избор.
